Zespół Szkół w Wąglikowicach Zespół Szkół w Wąglikowicach

Wycieczka do Gdańska - klasy VII, IIG i IIIG

Utworzono dnia 05.01.2018
Czcionka:

21 listopada klasy gimnazjalne i klasa VII uczestniczyły w wycieczce do Gdańska. Po raz kolejny najstarsze klasy na zaproszenie przyjaciół szkoły z Portu Gdańskiego i Straży Pożarnej „Florian” miały możliwość zwiedzić ciekawe zakątki trójmiasta. Pierwszym punktem wycieczki było Muzeum II wojny światowej. Sam budynek wzbudził podziw, jego wygląd to przykład nowoczesnej architektury. Zanim rozpoczęliśmy zwiedzanie otrzymaliśmy multimedialnego przewodnika, który towarzyszył nam w kolejnych salach. Ekspozycja całego muzeum jest podzielona na 18 sekcji tematycznych. W każdej znajduje się wiele ciekawych eksponatów i stanowisk multimedialnych. Mogliśmy naocznie zobaczyć tragedię ludzi, którzy przeżyli grozę II wojny. Oglądaliśmy archiwalne fotografie i filmy światków tamtych wydarzeń. Atrakcja muzeum jest uliczka przedwojennego miasta. Mogliśmy poczuć klimat i realia miasta sprzed blisko już 100 lat.

Kolejnym etapem naszej wycieczki była wizyta w Portowej Straży Pożarnej „Florian”. To jednostka ochrony przeciwpożarowej zajmującą się ochroną portu morskiego Gdańsk. Strażak pan Piotr zaprezentował nam pojazdy strażackie i cały ich asortyment. Następnie zobaczyliśmy trenażery do ćwiczeń, w którego skład wchodziła komora termiczna, dymowa oraz symulator pożarów z makietą śmigłowca. Pan Piotr umożliwił nam skorzystanie z jednostki treningowej, po czym zaprezentował symulowany pożar

Po tak wyczerpującej przygodzie zostaliśmy zaproszeni na obiad do okolicznej restauracji. Było to wymarzone zakończenie wspaniałego dnia. Pełni wrażeń wróciliśmy do domu.